Kültür & Sanat Yaşam

37. İstanbul Film Festivali Başlıyooooooooooor!

iyi21-37. İstanbul Film Festivali

37. İSTANBUL FİLM FESTİVALİ’NDE NE İZLEMELİ?

Sinemaseverlerin büyük bir sabırla beklediği festival, bu yıl 6-17 Nisan tarihleri arasında gerçekleşecek. Festival programı çok önceden yayınlanmıştı ve artık biletler de satışa çıktı! Tam 206 adet film bizleri bekliyor. Şehrin yorgunluğu ve zamansızlığı elbette nice filmleri kaçırmamıza sebebiyet verecektir. Çoğumuzun oturup festivalde hangi filmler var diye araştırmaya bile vakti olmayabilir. Lakin bir durağa, bir nefese ihtiyacımız var. Sanattan ve doğadan uzaklaştıkça tahammülsüz yaratıklara dönüşüyoruz. Sanat, bize iyi gelecek. Kendimize bir iyilik yapsak mı?

Size zaman kazandıralım ve mutlaka görmeniz gereken filmleri listeleyelim istedik. İKSV’ nin katkılarıyla 37.İstanbul Film Festivali‘nden seçkiler:

 

ALANIS

İksv-37.İstanbul Film Festivali

iyi21 | alanis

Buenos Aires’te seks işçiliği yaparak geçinmeye çalışan bir kadının hikâyesini anlatıyor Alanis. Yetersiz ve taraflı yasalar nedeniyle evinden atılınca sokağın kendi yasalarına uyum göstermek zorunda kalan Alanis, bir yandan da ırkçılık ve önyargılara karşı onurunu koruyup çocuğuna bakmaya çalışıyor, ancak gitgide batağa saplanıyor. Arjantinli yönetmen Anahí Berneri ne ahlaki ne de toplumsal herhangi bir yargı filtresinden geçirmeden, ülkesindeki toplumsal çöküşün duygulardan tamamen arınmış, net ve olağanüstü gerçekçi bir portresini çiziyor. Alanis’i doğallıkla canlandıran Sofía Gala Castiglione’nin film boyunca gerçek oğluyla etkileşimi müthiş bir performansla sonuçlanıyor.

– 2017 HAVANA En İyi Film

– 2017 SAN SEBASTİAN En İyi Yönetmen, En İyi Kadın Oyuncu (S. Gala Castiglione)

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/alanis

 

VEDASIZ (SANS ADIEU NO FAREWELLS)

37.İstanbul Film Festivali-iyi21

iyi21 | vedasız

Teknolojinin ve durmak bilmeyen makineleşmenin belki de o kadar iyi bir şey olmadığına dair sorular soran Vedasız Fransa’nın Forez dağlarındaki köylülerin kendince huzurlu yaşamını gözlemliyor. Çiftliğinde yaşayan, tüketici toplumuna karşı durmaya çalışan 75 yaşında Claudette ile köydeki komşularının günlük rutinlerini konu alan film, bir yandan kaybolmakta olan bu kültüre, yaşam tarzına ve küçük çiftçilere ağıt yakıyor bir yandan da hafıza, zamanın geçişi ve yalnızlığa dair bir zihin egzersizi sunuyor. İlk gösterimini Cannes Film Festivali’nin bağımsız sinema bölümü ACID’de yapan Vedasız’ın yönetmeni fotoğrafçı Christophe Agou, Eylül 2017’de, film henüz post-prodüksiyon aşamasındayken hayatını kaybetti. Filmin müzikleri Tindersticks’in solisti Stuart A. Staples’a ait.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/vedasiz

 

ERKEKLERE BAKMAK (L’AMOUR DES HOMMES OF SKIN AND MEN)

37.İstanbul Film Festivali- iyi21

iyi21 | erkeklere bakmak

Tunus’un batıya açık muhafazakâr toplumsal yapısını derinden sarsan bir kadın Emel–fotoğrafçı olarak geleceği parlakken birden eşinin ölümüyle sarsılır. Yaşam, dul bir kadın olarak onu hiç aklına bile gelmeyen yerlere sürükler. Sanatçı olarak ise, cüreti ve cesareti herkesi çileden çıkartacaktır çünkü Emel, erkeklerin erotik fotoğraflarını çekmeye başlamıştır. Erkeklik, bağlılık ve müstehcenlik kavramlarıyla iyiden iyiye dalga geçen Erkeklere Bakmak, estetiği hiç elden bırakmayan, kadın bakış açısını benimseyen sıcak bir film. Balıklı Bulgur filmiyle yıldızı parlayan, Tunus asıllı Fransız oyuncu Hafsia Herzi’nin, can verdiği Emel karakterinde tek kelimeyle parladığını söylemek gerek.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/erkeklere-bakmak

 

ÇİRKİN KRAL’IN EFSANESİ (THE LEGEND OF THE UGLY KING)

37.İstanbul Film Festivali-iyi21

iyi21 | çirkin kral efsanesi

Türkiye ve dünya sinemasının efsanelerinden Yılmaz Güney’e saygı duruşu niteliğindeki Çirkin Kral’ın Efsanesi, ailesi, çalışma arkadaşları ve dostlarıyla yapılan röportajlarla sanatçının dünya görüşü, sanat anlayışı ve zorluklarla dolu hayatına eğiliyor. Güney’in 1982 Cannes Film Festivali’nde Yol filmi ile kazandığı Altın Palmiye’den sonra Avrupa sinemasında bir efsaneye dönüşmesini tanıklıklarla sunan film, dünya prömiyerini Yılmaz Güney’in 33. ölüm yıl dönümünde Toronto Film Festivali’nde gerçekleştirdi. Hüseyin Tabak’ın yedi yılda tamamladığı Çirkin Kral’ın Efsanesi, Costa Gavras ve Michael Haneke gibi saygın yönetmenlerle söyleşiler de içeriyor.

– 2017 HOF Granit En İyi Alman Belgeseli

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/cirkin-kral-in-efsanesi

 

(ZAVAR, THE KID AND PARTRIDGES)

ZAVAR, ÇOCUK VE KEKLİK

iyi21 | zavar, çocuk ve keklik

Afganistan’ın kuzeyinde pek çoğumuzun adını bile bilmediği bir dağ köyünde Çahardeh’te geçiyor öykümüz. Hindukuşların tepesindeki bu dağ köyünde 60’lı yaşlarındaki Zavar ve 9 yaşındaki yeğeni Razak’ın yaşamı üzerinden Afgan geleneklerine şahitlik ediyoruz. Pek çok Afganlı çocuk gibi Razak da iç savaşta babasını kaybetmiştir. En büyük dayanağı, dayısı Zavar’dır. Köyde kekliklere düşkünlüğü ve avcılığı ile bilinen Zavar, küçük yeğeni Razak’a erkekliğe ilk adımı atabilmesi için keklik avlamayı, bakıp büyütmeyi öğretmektedir.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/zavar-cocuk-ve-keklik

 

KUYU (THE WELL)

iyi21-37. İstanbul film festivali

iyi21 | kuyu

Türkiye sinema tarihinde oldukça önemli bir yere sahip olan Metin Erksan’ın kendine özgü görüntü ve anlatım estetiğini pekiştirdiği filmi Kuyu, evlenmeye ikna edilemediği için yabanıl bir adam tarafından defalarca dağa kaldırılan bir kadının mücadelesi ve sonunda intikamını anlatır. Erksan’ın bir gazete haberinden yola çıkarak kaleme aldığı senaryosu, kadına şiddeti diyaloga değil, yönetmene özgü bakışın oluşturduğu görüntünün hiyerarşisine dayanarak işler: Kadının bakışına, sürüklenişine, uğradığı şiddete dair kadraj Kuyu’nun anlatımının gücünü aldığı odaklardır.

1969 ADANA En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu (A. Rona), En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu (H. Hamzaoğlu)

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/kuyu

 

GÜZEL ADAM SÜREYYA (SUREYYA THE KITMAN)

37. İstanbul film festivali- iyi21

iyi21 | güzel adam süreyya

2011’in kış aylarında Süreyya Soner, nam-ı diğer Malzemeci Süreyya ile, Gökçe Kaan Demirkıran’ın İnönü Stadyumu’nda yolları kesişir. Bu kesişme bir dostluğa dönüşür. Bu dostluk Gökçe’yi Süreyya’nın hayat hikayesine dair bir yolculuğa çıkarır. Çünkü Süreyya Türk futbol tarihinin canlı hafızasıdır. Uzun yıllardır Beşiktaş futbol takımının malzemecisi olarak çalışmaktadır. Futbol ve İstanbul çok hızlı değişmekte ama Süreyya hiç değişmemektedir. Bir futbolcu kadar şöhretlidir ve farklı kuşakların tanıdığı bir futbol karakteridir. O bir futbol emekçisidir. Beşiktaşlı bir belgesel yönetmeni olarak Gökçe bir süre sonra Süreyya’ya şu teklifle gider. Hayat hikâyeni belgesel film yapalım, ne dersin? Ve ekler, Beşiktaş’la birlikte bütün hayatın… Güzel Adam Süreyya, Malzemeci Süreyya’nın biyografisiyle birlikte kent tarihinin ve Beşiktaş tarihinin izlerini sürüyor.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/guzel-adam-sureyya

 

KELEBEKLER (BUTTERFLIES)

37. İstanbul film festivali-iyi21

iyi21 | kelebekler

Bir astronot suratı yakın plan kameranın önündedir. Bu astronot Cemal’dir. Kenan, geçinmek için ev videolarına seslendirme yapmaktadır. Anaokulu öğretmeni Suzan, sınıfta çılgınca ağlamaktadır. Onlar, Mazhar’ın oğulları ve kızıdır. Şimdi, 30 yıl ayrı kaldıktan sonra, babaları onları Hasanlar Köyü’ndeki evlerine geri çağırır. Nedenini bilmezler. Hasanlar’a vardıklarında babalarının öldüğünü öğrenirler ve babaları, vasiyetinde, köyün acayipliklerinden biri olan kelebeklerin gelişinde gömülmeyi istemiştir. Ne birbirleri ne de babaları hakkında hiçbir şey bilmeyen üç kardeş, kelebeklerin zamanını beklerken bu köyde vakit öldürmek zorunda kalırlar. Babaları ve birbirleri hakkında bir şeyler buldukça kendileri hakkında daha çok şey öğrenmeye başlarlar.

– 2018 SUNDANCE Dünya Sineması–Dramatik Büyük Jüri Ödülü

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/kelebekler

 

SOFRA SIRLARI (SERIAL COOK)

37. İstanbul film festivali- iyi21

iyi21 | sofra sırları

Buyurun Neslihan’la tanışın!
Mükemmel bir ev hanımı, mükemmel bir aşçı… Ve bir seri katil… Neslihan hayatını kocasına ve evine adamıştır. Yıllardır çok sakin, hiç olağanüstü olay olmayan uzak bir taşra şehrinde yaşamaktadırlar. Neslihan utangaç, sevimli bir kadındır. Çok da iyi bir aşçıdır. Neslihan’ın çevresindekilerin esrarengiz ölümü tüm gözleri ona çevirir. Şehre yeni atanmış, çok zeki, Amerika’da eğitim görmüş, hırslı ve genç bir komiser, Neslihan’ın bir şeyler çevirdiğini ve peş peşe cinayetlerde parmağı olduğunu anlar ama bir türlü somut bir kanıt bulup Neslihan’ı ele geçiremez. Neslihan, her cinayetten tereyağından kıl çeker gibi, son derece masum, hafif çatlak görünerek sıyrılmayı başarır.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/sofra-sirlari

 

İTAATSİZLİK (DISOBEDIANCE)

37. İstanbul film festivali- iyi21

iyi21 | itaatsizlik

Bu yıl Yabancı Dilde En iyi Film dalında Oscar alan, geçtiğimiz yıl da Filmekimi’nin hit filmleri arasında yer alan Muhteşem Kadın’ın yönetmeni Sebastián Lelio başrollerini Rachel McAdams ile Rachel Weisz’a teslim ettiği son filminde zorluklara göğüs geren kadın karakterlere empatiyle bakmayı sürdürüyor. New York’ta yaşayan başarılı fotoğrafçı Ronit, babasının ölümü üzerine Londra’ya döner. Uzun yıllar önce terk etmiş olduğu dindar Yahudi cemaati onu soğuklukla karşılar. Gençlik arkadaşları Esti ile Dovid evlenmiş ve cemaatte saygın yerleri olan birer öğretmen olmuştur. İki kız arkadaş arasında gençlik yıllarında yaşanan yakınlaşma yetişkin kadınlar olarak kimliklerini sorgulamalarına vesile olacaktır. Ortak inanç ve bireysel özgürlüklere hassas yaklaşımıyla nüanslarla bezeli bu çok katmanlı film uzun süre zihninizi kurcalayacak.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/itaatsizlik

 

ÇILGIN YILLARIMIZ (NOS ANNÉES FOLLES-GOLDEN YEARS)

37. İstanbul film festivali-iyi21

iyi21 | çılgın yıllarımız

Cephede savaşan bir erkekken sahnelerin aranan kadın yıldızı olmak, Paul iken Suzanne olmak… Birinci Dünya Savaşı sırasında askerden kaçmak için kendini yaralayan Paul, cepheye dönmemek için karısı Louise’in de yardımıyla kadın kılığına girer ve Suzanne adını alır. Yeni kimliğini benimseyen Suzanne, 1920’lerin bohem Paris’inde kendi hikâyesini anlattığı sahne şovlarıyla ünlenir. Suzanne, genel af çıktıktan sonra yeniden Paul olmak isteyecek midir? Festivalde daha önce Yaş 17 filmini izlediğimiz yönetmen André Téchiné, Cannes Film Festivali’nde dünya prömiyeri yapılan ve gerçek olaylardan esinlenen filminin “bir cinsel kimlik yolculuğu ve olağandışı bir aşk hikâyesi” anlattığını söylüyor.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/cilgin-yillarimiz

 

SONSUZ FUTBOL (FOTBAL INFINIT-INFINITE FOOTBALL)

37. İstanbul film festivali- sonsuz futbol

iyi21 | sonsuz futbol

Çağdaş Romen sinemasının en yetkin yönetmenlerinden Corneliu Porumboiu, bu kez şaşırtıcı toplumsal dramlarından uzaklaşarak tüm dünyanın ortak ilgisini toplayan ender etkinliklerden futbola odaklanıyor, ama elbette kendi tarzında. Filmde Porumboiu, 80’lerde futbol oynarken bacağını kıran eski futbolcu yeni bürokrat arkadaşı Laurentiu Ginghina ile sohbet ediyor çünkü Ginghina kendince bir “futbol devrimcisi”, amacı da bu sporu “Sonsuz Futbol” adını verdiği bir versiyona yükseltmek. Devrimci fikirleri arasında korner köşelerini kırparak sahayı sekizgene dönüştürmek de var. Futboldan Avrupa Birliği’ne bin bir konuya değinen Sonsuz Futbol umut, değişim, yaşam ve elbette futbol hakkında eğlenceli bir belgesel.

http://film.iksv.org/tr/otuzyedinci-istanbul-film-festivali-2018/sonsuz-futbol

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Bir Yorum Bırak